Helpdesk
Ondanks het feit dat wij onze uiterste best doen om u van dienst te zijn kunnen er zich altijd problemen voordoen. De helpdesk van CityHosting is u uiteraard behulpzaam bij het oplossen van deze problemen. Wij staan ervoor dat wij optimaal bereikbaar zijn, in geval van nood zijn we dat zelfs 24 uur per dag.
Om onze service optimaal te houden verzoeken wij u bij eventuele problemen eerst deze pagina’s door te lezen. Veel vragen zijn reeds eerder gesteld, en het antwoord is hier dan vaak te vinden. Op deze manier wordt onze helpdesk minder belast, en kunnen wij u sneller van dienst zijn.
Maak in het menu hiernaast uw keuze of kijk of u een antwoord kunt vinden binnen de meest gestelde vragen. De pagina’s worden regelmatig bijgewerkt met de laatste nieuwtjes en vragen, het is dus zeker raadzaam om hier regelmatig eens terug te komen.
Veel gestelde vragen
Algemeen
Kan ik mijn pakket omzetten in een ander pakket?
Hoe lang loopt mijn contract?
Waar wordt mijn data bewaard ?
Hoe is jullie bereikbaarheid ?
Kan ik bij jullie op bezoek komen ?
Administratie
Wanneer krijg ik een factuur?
Hoe wijzig ik mijn contact gegevens?
Ik wil de facturen graag per post ontvangen. Kan dat?
Kan ik de facturen ook betalen per automatische incasso?
Hoe kan ik de tenaamstelling van mijn facturen wijzigen?
Wat zijn WHOIS gegevens?
De WHOIS gegevens kunnen ook verborgen worden om te voorkomen dat anderen achter uw gegevens komen. ook kunt u per domeinnaam zelf uw whois gegevens aanpassen via ons beheeromgeving. Tevens is het ook mogelijk om, tegen een extra vergoeding, uw gegevens af te schermen van het publieke internet. Indien u hierin geïnteresseerd bent, kunt u telefonisch contact met ons opnemen om de mogelijkheden te bespreken.
Wat is het verschil tussen POP3 en IMAP?
Hoe moet ik mijn e-mailprogramma instellen?
E-mail configureren op desktop
E-mail configuren op mobiel of tablet:
Ik kan geen e-mail versturen
De server staat "relaying" niet toe, wat betekent dit?
Dit probleem kunt u oplossen door in uw e-mailclient of de verificatie voor de uitgaande server aan te zetten en dan te kiezen voor “dezelfde instellingen gebruiken als voor de inkomende mail” of door uw gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren bij de instellingen voor de uitgaande e-mail. Let hierbij op dat in sommige e-mailprogramma’s de gebruikersnaam en wachtwoord volgens het programma optioneel zijn, echter is dat niet zo en dient u de gebruikersnaam en wachtwoord wel in te voeren.
Welke poort moet ik gebruiken?
Hoe stel ik een automatische antwoord(autoreply) in op mijn e-mailadres?
Mijn mailbox zit vol, hoe kan ik dit oplossen of voorkomen?
– Controleer hoe u uw mail uitleest, in de eigenschappen van uw e-mail account kunt u terugvinden of u uw mail via de POP3 protocol of via de IMAP protocol uitleest.
– Staat uw account op de POP3 protocol ingesteld, dan heeft uw hoogstwaarschijnlijk de optie “kopie van berichten xx aantal dagen bewaren op de server” aangevinkt staan. Indien u dat vinkje uitzet zal uw email cliënt tijdens het ophalen van uw mail ook gelijk uw mailbox op de server opschonen.
– Staat uw account ingesteld op IMAP dan moet u weten dat bij het IMAP protocol alle berichten op de server bewaard worden. Als u niet regelmatig uw mailbox opruimt en uw prullenbak leegt blijf al dat mail voor altijd op de server staan en neemt hierdoor ruimte in beslag. Verwijder onnodige mailberichten en leeg uw prullenbak. Let op dat, afhankelijk van uw taalinstellingen op uw pc, de prullenbak “Deleted Items”, “Trash” of “Verwijderde Items” genoemd kan worden. Controleer ook uw “Sent Items”, “Sent” of “Verzonden Items” map indien u regelmatig berichten met grote bijlagen verstuurt. In dat geval kan dat ook de reden zijn van het vollopen van uw mailbox
Kan ik jullie e-maildiensten ook gebruiken op mijn mobiel?
Wat is SPAM?
Wat is een spamfilter?
Lees hier meer over de voordelen van uw spamfilter.
Hoe activeer ik mijn SPAM en VIRUS Filter?
Hosting & Plesk
Wat is PLESK?
De PHP versie voor uw website wijzigen
Met 1 klik WordPress installeren
Automatische backups beheren
Databases aanmaken
Extra domeinen koppelen aan uw hosting pakket
FTP gegevens aanpassen & meer!
Hoe maak ik een backup?
Hoe installeer ik met 1 klik WordPress of een andere CMS?
Klik vervolgens op installeren. De WordPress toolkit zal automatisch alle installaties uitvoeren. Na installatie kunt op “Aanmelden” klikken om in te loggen op uw frisse nieuwe wordpress installatie.
Wilt u liever Joomla, Drupal, Magento of een ander applicatie installeren?
Klik op Toepassingen/Applications. U krijgt een lijst te zien met de beschikbare toepassingen, klik op installeren en volg de instructies op uw scherm.
Hoe koppel ik extra domeinen aan mijn account?
- Als een losse webhosting account met zijn eigen httpdocs folder, statistieken en logbestanden.
- Als een alias voor uw hoofddomein, de websitebestanden/httpdocs folder en statistieken/logbestanden worden gedeeld met uw hoofddomein.
- Als een zoekmachinevriendelijke 301-redirect naar uw hoofdomein.
Na het koppelen van uw nieuwe domein kunt u inloggen op uw hosting control panel om uw website verder te beheren. U kunt bijvoorbeeld vervolgens op een heel eenvoudige manier WordPress installeren en de website direct voorzien van een gratis SSL certificaat.
Hoe wijzig ik de PHP versie?
Wat is dataverkeer?
Mocht u onverhoopt deze hoeveelheid overschrijden, dan zal Interip.nl contact met u opnemen om een en ander door te spreken. Onverwachte rekeningen zullen er niet zijn, bij overschrijding wordt u altijd eerst door ons gewaarschuwd. Structurele overschrijding wordt op basis van nacalculatie achteraf gefactureerd.
Hoe upload ik mijn website door middel van FTP?
Klik “hier” om naar de pagina te gaan waarin wordt uitgelegd hoe u uw ftp programma moet instellen om verbinding te maken en bestanden te overzetten naar uw webhosting ruimte. Belangrijk hierbij is dat u uw website bestanden upload naar de httpdocs folder. Indien u meerdere domeinen host onder uw pakket dan zullen deze domeinen hun eigen webroot map hebben.
Ik heb mijn site net ge-upload maar ik kan hem niet zien
Als ik mijn site bekijk krijg ik de melding Directory Listing Denied
- default.htm
- default.html
- index.htm
- index.html
- default.php
- index.php
- index.shtml
- welkom.htm
Mocht de server geen een van de bovenstaande bestanden tegenkomen dan wordt er een “Directory listing denied” melding weergegeven. Controleer of u uw bestanden in de juiste website root folder heeft geplaatst, doorgaans is dat voor uw hoofddomein “HTTPDOCS”.
Mijn site is niet zichtbaar in de zoekmachines
Uw site en de zoekmachines
DNS
Wat is DNS?
Wat is een subdomein?
Na hoeveel tijd is een DNS wijziging wereldwijd actief?
Wat is een nameserver?
Wat zijn A-records?
Wat zijn TXT, SRV en DKIM records?
Wat zijn de beste extensies om te registreren?
Indien u hier meer vragen over heeft kunt u altijd telefonisch contact opnemen met ons.
Wat zijn MX records?
Wat is een CNAME?
U kunt bijvoorbeeld een CNAME record toevoegen voor uw webmail server, bijvoorbeeld “webmail”, zodat wie “webmail.uwdomeinnaam.nl” ingeeft terecht komt op de webmail toepassing op uw server. Dit dient dan wel goed ingesteld te worden op uw eigen server.
Domeinnamen
Hoe kan ik een domeinnaam overdragen?
- Externe overdracht, domeinnaam wordt overgedragen naar een nieuwe houder en de nieuwe houder heeft een eigen provider. U kunt in dat geval voor 2 opties kiezen. Of u draagt eerst de domeinnaam over op de naam van de nieuwe houder en verstrekt hem dan de transferkey of u geeft de nieuwe eigenaar direct de transferkey zodat zij voor de verhuizing en de overdracht zorgen. Let wel op dat in het laatste geval, als de nieuwe eigenaar wel de domeinnaam verhuist maar niet de overdracht uitvoert, u nog steeds juridisch verantwoordelijk blijft voor deze domeinnaam zonder dat u er nog controle over heeft.
- Interne overdracht, domein blijft in uw account. Maak eerst een nieuwe registrant contact aan op ons domein contacten pagina. Zoek vervolgens de domeinnaam op die u wilt overdragen en ga naar details. U krijgt op de details pagina de optie te zien om de eigenaar van uw domeinnaam te wijzigen.
- Interne overdracht, nieuwe eigenaar heeft reeds een eigen klantaccount bij ons. Dit is helaas nog niet volautomatisch mogelijk via de beheeromgeving. Stuur hiervoor naar ons de nieuwe klantid, registrant contactid en de domeinnaam per email naar ons. Na toestemming van de nieuwe eigenaar wordt de domeinnaam overgedragen.
Hoe kan ik mijn domeinnaam opzeggen/verhuizen?
Kan ik een opzegging/verhuizing intrekken?
Zijn er kortingen wanneer ik meerdere domeinnamen wil registreren?
Wat betekent "domeinnaam in quarantaine" ?
E-Mail Forwarding
Wat is een e-mail forwarding ?
Is er een limiet aan aantal doorgestuurde berichten ?.
Waar moet ik op letten bij het forwarden van mijn e-mail ?
Domeinnaam Forwarding
Wat is een domeinnaam forwarding ?
Is mijn doorgestuurde site zichtbaar in de zoekmachines?
Welke manieren van een domeinnaam doorsturen bestaan er?
- URL-Forwarding, ook wel FRAME forwarding genoemd. Deze forwarding kunt u het best gebruiken als u het brondomein in het adresbalk zichtbaar wilt laten terwijl de inhoud van het doeldomein wordt getoond. Als u hierbij ook nog een extra titel, omschrijving en sleutelwoorden bij opneemt verhoogt u de kans op indexatie van het brondomein in de zoekmachines.
- KRDIR-Forwarding, ook wel een 301 redirect genoemd. Deze forwarding kunt u het best gebruiken als u bijvoorbeeld een nieuwe site heeft en uw oude site nog een tijdje hierop wil laten uitkomen. Bij een 301 redirect wordt er aan de zoekmachines doorgegeven dat het een permanente redirect is, eventuele opgebouwde zoekmachine reputatie (bv. google pageranking) wordt dan van de brondomein overgedragen naar de doeldomein. Handig als u uw nieuwe site een zoekmachine boots wilt geven, doordat het adres in uw adresbalk veranderd naar het doeladres kunnen uw bezoekers ook gelijk uw nieuwe site bookmarken.
Wat kan er nog meer ?
Naast de bovenstaande 2 methodes voor het doorsturen van uw domeinnaam kunt u zelf ook nog aangeven hoe ons forwarding systeem moet omgaan met pagina namen achter het bronurl. Als er bijvoorbeeld een verzoek binnenkomt op www.uwdomeinnaam.com/pagina1.html dan kunt u in ons forwarding beheer pagina bepalen of er een 404, “pagina niet gevonden” melding wordt getoond, het verzoek direct wordt doorgestuurd naar het doelurl of het verzoek wordt doorgestuurd naar doelurl/pagina1.htm. In combinatie met een 301-redirect wordt deze methode vaak gebruikt om snel pageranking van de ene domein over te dragen naar een ander domein.
Houden jullie statistieken van de forwarding bij ?
SSL
Wat is SSL?
Secure Socket Layer (SSL) en Transport Layer Security (TLS) is het meest gebruikte beveiligingsprotocol. Het is in feite een protocol dat een beveiligd kanaal voorziet tussen twee computers die via internet of een intern netwerk communiceren. In de huidige digitale wereld wordt het SSL-protocol doorgaans gebruikt wanneer een webbrowser een veilige verbinding moet kunnen maken met een webserver via het inherent onveilige internet.
Technisch gezien is SSL een transparant protocol waarbij weinig interactie van de eindgebruiker nodig is om een veilige sessie tot stand te brengen. In een browser worden gebruikers bijvoorbeeld op de hoogte gebracht van de aanwezigheid van SSL door een hangslot weer te geven of, in het geval van Extended Validation SSL, door een groene adresbalk met een hangslot weer te geven. Dat is de sleutel tot het succes van SSL – het is een bijzonder eenvoudige ervaring voor eindgebruikers.
Kan ik SSL gebruiken op mijn website?
Is ieder website geschikt voor SSL ?
Als u eenmaal SSL heeft geactiveerd voor uw website dan dient u er voor te zorgen dat alle afbeeldingen, scripts en andere invoegingen over een beveiligde verbinding wordt geladen. Gebeurt dat niet dan blijft het verkeer wel nog steeds beveiligd maar uw bezoekers zullen in hun browser een waarschuwing zien. Voordat u een permanente redirect naar de SSL versie op uw website zet raden wij u aan om eerst uw site op dit soort SSL fouten te controleren. Neem bij vragen en twijfels contact op met onze helpdesk.